Friday, May 28, 2010

WANITA ITU CANTIK..


Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Setiap Wanita itu Cantik...

Setiap kaum Adam ada wanita di belakangnya. Tak kira, ibu, kakak, adik atau isteri, hargailah.. Pengorbanan seorang wanita.. =)

33 comments:

aesthetic said...

nice post ^^

Cik Ubi said...

indah kata,..siapakh wanita itu?~hehe

cik pingu said...

i like.. :)

Umi said...

nice... so, hargai la wanita dlm hidup anda.. :)

etam grecek said...

wanita harus di hargai,,,seperti menghargai seorang ibu kita...

hanie@nisya said...

hargai wanita sebaik mungkin okeh :)

sugar2 kapas strawberry said...

i love this post ;)

violetless said...

saya sebagai wanita sangat setuju!!!!hargai sebelum terlambat..

c.i said...

Wanita itu cantik jika dia tahu menghargai apa yang Allah berikan kepadanya. Wanita solehah adalah sebaik2 perhiasan dunia..kata Nabi SAW

meowwmania said...

thanks :)

ellis suriyani said...

ehem..Datin dtg nak carik Dato' yang hilang.. :D

pakcikLie said...

suami yg baik takkan pernah menyakiti hati isterinya....mudah2 para suami akan berterusan begini.

✿nenek moden✿ said...

wlpn suka barang2 laki..
tapi..sy bertuah kerana dilahirkan
sebagai seorang perempuan..

abc+milo said...

betul38X


bangga jadi wanita

adam said...

aesthetic: thanx :)

Cik Ubi: wanita yg follow saya, haha.. =)

cik pingu: time kasih..

Umi: insyaAllah..

etam grecek: syurga itu di telapak kaki ibu :)

hanie@nisya: adam akan sentiasa hargai =)

sugar2 kapas strawberry: thanks :)

violetless: adam pun setuju..

c.i: wanita solehah idaman adam =)

meowwmania: sama2..

ellis suriyani: Dato' tak hilang tapi menyorok je :)

pakcikLie: mudah-mudahan..

*nenek moden*: memang moden dh nenek skrg ni sbb suka pakai brg lelaki, haha.. =)

abc+milo: bangg dengan semua wanita di belakang adam :)

ZilaJai said...

sememangnya aku juga berbangga krn menjadi seorang wanita...))

nas said...

tanpa ibu,xdelah aku..huhu

.Am-OH-Am. said...

...setiap wanita itu cantik...

-____-

Aidi-Safuan said...

yurp! dan hargailah jugak pengorbanan seorang lelaki. :)

cikTAM said...

like.

bangga jd wanita :)

Rashid said...

yup! wanita itu sangat indah dan kelembutannya bak sutera ..

sweeTSour said...

yup setiap kaum adam ada wanita dibelakangnya.. mcm dlm prince of percia..hehe

Long Haffiz Long Hassan said...

jazakallah khairan kathira for the nice sharing..
baguis2..teruskn bro..

milimilo said...

wanita teristimewa :D

my.name.is.shashya said...

nice ya.. :D

Cik Kyla said...

suke entri ni. :)

adam said...

ZilaJai: bangga jadi insan terpilih =)

nas: ibu ratu hatiku..

.Am-OH-Am.: kejadian Tuhan memang cantik =)

Aidi-Safuan: hidup saling menghargai..

cikTam: memang patut berbangga :)

Rashid: kelembutan yang menawan hati kaum adam..

sweeTSour: blum sempat tgk lg prince of persia, huhu..

Long Haffiz Long Hassan: thanx =)

milimilo: kau terlalu istimewa :)

adam said...

my.name.is.shashya: time kasih =)

Cik Kyla: thanx. entri ni utk adam hargai semua wanita :)

~ar!eyko san~ said...

terharu nye bce =))

+akufobia+ said...

woaa.nak cari yang macam ni.ada kat mana ek.nak 3.haha.

adam said...

~ar!eyko san~: =)

+akufobia+: nape 3? cukup kn je la 4, haha..

ARIFFDA said...

betui2...wanita itu cantik...maka bersyukurlah...:)

adam said...

ARIFFDA: bersyukur dan bertuah =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails